Više pazarimo u minimarketima

Bez autora
Nov 08 2016

Moderni prodajni objekti veoma su popularni i na našem tržištu, ali sve prazniji džepovi građana menjaju navike naših potrošača. Većina anketiranih kupaca širom Srbije kaže da su manje trgovinske radnje, tradicionalne piljare i minimarketi, mesta na kojima ostavljaju najviše novca. Slede supermarketi i hipermarketi, koji zauzimaju gotovo trećinu tržišta, pokazalo je istraživanje agencije GFK. Navike srpskih kupaca se menjaju, ističu analitičari GFK, u kupovinu se odlazi češće, ali vrednost potrošačke korpe opada. Zato blizina radnje često igra odlučujuću ulogu, a manji formati najbolje odgovaraju ovom trendu.

Više pazarimo u minimarketimaModerni prodajni objekti veoma su popularni i na našem tržištu, ali sve prazniji džepovi građana menjaju navike naših potrošača.

Većina anketiranih kupaca širom Srbije kaže da su manje trgovinske radnje, tradicionalne piljare (STR) i minimarketi, mesta na kojima ostavljaju najviše novca. Slede supermarketi i hipermarketi, koji zauzimaju gotovo trećinu tržišta, pokazalo je istraživanje agencije GFK.

Navike srpskih kupaca se menjaju, ističu analitičari GFK, u kupovinu se odlazi češće, ali vrednost potrošačke korpe opada. Zato blizina radnje često igra odlučujuću ulogu, a manji formati najbolje odgovaraju ovom trendu.

- U poređenju sa zemljama u regionu, Srbija ima primetno manje učešće velikih objekata na tržištu, odnosno hipermarketa, kao i diskontnih radnji u odnosu na susede, Hrvatsku, Rumuniju, Mađarsku - objašnjava, za "Novosti", Nataša Jagodić, asistent istraživača agencije GFK.

- Prema razvijenosti tržišta maloprodaje, našoj zemlji najsličnija je Bugarska, dok Hrvatska nešto više nalikuje razvijenijim tržištima poput mađarskog ili slovačkog tržišta.

Posmatrajući samo Srbiju, u poslednje tri godine primetan je rast minimarketa nauštrb tradicionalnih radnji, koje su godinama unazad držale vodeću poziciju kada je u pitanju potrošnja srpskih domaćinstava. Ova dva tipa formata sada su gotovo izjednačena.

- Ekspanzija što privatnih lanaca minimarketa, što minimarketa velikih trgovačkih lanaca, kao i sve istančanije potrebe kupaca za asortimanom koji sa sobom nosi duh modernog vremena, neki su od uzroka blagog pada popularnosti tradicionalnih, komšijskih radnji - ističe Jagodićeva.

U GFK naglašavaju da u slučaju supermarketa, njihovo učešće ostaje stabilno, sa blagom tendencijom rasta, dok je kod hipermarketa primetna stagnacija u poslednje tri godine.

- Kupuje se samo ono što je potrebno za naredni dan ili dva dana, dok oni koji idu u veće kupovine to čine na mesečnom nivou - kažu u agenciji GFK. - Zbog toga ključnu ulogu igra blizina radnje, a upravo formati poput supermarketa i minimarketa najviše odgovaraju ovom trendu.

Optimalan asortiman u ponudi supermarketa i minimarketa srpskom potrošaču postaje važniji od širokog asortimana. Po principu nije mi važno da u radnji ima svega, već svega onoga što je meni potrebno, pri čemu je važno istaći da ni razlike u ceni između komšijskih radnji i hipermarketa nisu više toliko velike.

Trošimo vreme

- Sve brži ritam života utiče na način na koji se obavlja kupovina - kaže Nataša Jagodić. - Ujedno treba imati u vidu da odlazak u hipermarket neretko podrazumeva višečasovni "ritual" za koji mnogi nemaju vremana. Ako govorimo o cenama, supermarketi danas ne zaostaju mnogo po cenovnim povoljnostima u odnosu na velike markete, pa tako hipermarketi gube svoju komparativnu prednost koju su nekada imali.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik