Zlatna prilika za srpske trgovce

Bez autora
May 09 2016

Onlajn prodaja proizvoda za negu i lepotu u Evropi će, prema predviđanjima, rasti više od osam odsto svake godine do 2019. godine. To je četiri puta više od rasta prodaje u konvencionalnim maloprodajnim objektima, pokazuje najnovija studija konsultantske kuće A.T. Kerni. Upravo zato, u studiji je segment proizvoda za negu i lepotu identifikovan kao sledeća velika kategoriju u onlajn prodaji i zlatna prilika za trgovce u Srbiji, budući da su očekivanja da će srpski potrošači početi s kupovinom ovih proizvoda putem Interneta. Anketa, u kojoj je učestvovalo više od 5.000 kupaca, pokazuje da su Nemačka, Velika Britanija i Francuska, vodeće zemlje u Evropi za kupovinu proizvode za negu i lepotu putem Interneta.

Zlatna prilika za srpske trgovceOnlajn prodaja proizvoda za negu i lepotu u Evropi će, prema predviđanjima, rasti više od osam odsto svake godine do 2019. godine. To je četiri puta više od rasta prodaje u konvencionalnim maloprodajnim objektima, pokazuje najnovija studija konsultantske kuće A.T. Kerni.

Upravo zato, u studiji je segment proizvoda za negu i lepotu identifikovan kao sledeća velika kategoriju u onlajn prodaji i zlatna prilika za trgovce u Srbiji, budući da su očekivanja da će srpski potrošači početi s kupovinom ovih proizvoda putem Interneta.

Anketa, u kojoj je učestvovalo više od 5.000 kupaca, pokazuje da su Nemačka, Velika Britanija i Francuska, vodeće zemlje u Evropi za kupovinu proizvode za negu i lepotu putem Interneta.

Osim cene, koja je i dalje glavni razlog za onlajn kupovinu, ostali kriterijumi dodatno dobijaju na značenju: više od polovine anketiranih putem Interneta traže informacije o proizvodima, ocene proizvoda od strane drugih kupaca i savete i ideje o stilizovanju, navodi se u saopštenju A.T.Kernija.

Studija otkriva da inovativne aplikacije, poput onlajn testova, mobilnih aplikacija za prepoznavanje tipova kože, foruma lepote i onlajn zajednica sa savetima stručnjaka, ili besplatnih uzoraka uz dostavu, omogućava onlajn prodavcima dobre opcije za izdizanje iznad konkurencije.

"Nemački kupci očekuju visok stepen usluge. Devedeset posto učesnika studije kažu da im je prihvatljivo najviše četiri dana za dostavu proizvoda, a više od pola njih očekuju besplatnu dostavu. Samo dva odsto ispitanika može zamisliti da trošak dostave iznosi više od pet evra", kaže Ana Petrić, viša savetnica u A.T. Kerniju.

Na osnovi potreba potrošača, studija razdvaja ciljne grupe na pet različitih tipova kupaca.

Prvi tip su klasični kupci proizvoda za negu i lepotu (46 odsto), koji su najviše zainteresovani za cene i pogodnosti kupovine. Slede ljubitelji prirodne kozmetike (18 odsto), koji su najviše zainteresovani za proizvode za negu i lepotu od prirodnih materijala.

U trećoj grupi su zdravstveno osvešteni kupci (17 odsto), kojima su sastav i karakteristike proizvoda najvažniji kriterijum za kupovinu, a u četvrtoj su modni zavisnici (10%), kojima je lepota hobi.

Sledbenici modnih trendova (9,0 odsto) pripadaju petom tipu kupaca, kojima su robna marka, trendovi i pakovanje najvažniji kriterijumi.

Kupovina organske i prirodne kozmetike putem Interneta je brzo rastući trend u onlajn maloprodaji u Evropi, a rezultati istraživanja pokazuju da skoro polovina potrošača kupuje ove proizvode putem Interneta, bilo ekskluzivno ili povremeno. U Nemačkoj, 65 odsto potrošača povremeno kupuje ove proizvode onlajn.

Studija takođe otkriva da je Amazon tržišni lider među kupcima u Nemačkoj i Velikoj Britaniji u segmentima šminke, parfema i gelova za tuširanje.

U Nemačkoj slede Douglas i vodeći lanci drogerija Rošman i DM, kao i veb-strance brandova poput Nivea.de. Neki od navedenih brandova prisutni su i na srpskom tržištu, pri čemu samo neki nude online kupovinu.

Francuska je izuzetak: tamo onlajn kupovinom dominira nacionalna francuska veb-stranica Yvesroćer.fr, dok je Amazon na drugom mestu.

"Onlajn kupci proizvoda za negu i lepotu više ne gledaju samo cene proizvoda. Oni cene pogodnosti digitalne kupovine, traže dodatne informacije i voljni su da isprobavaju nove stvari. Stoga, informisanost i znanje potrošača postaje ključni faktor uspeha u onlajn prodaji", dodaje Ana Petrić.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik