Dan na moru za 10 eura

Bez autora
Mar 21 2010

U vremenu svjetske ekonomske krize sve receptivne zemlje posebnu šansu vide u povećanju posjete turista iz zemalja u okruženju. Tako se Crna Gora, uprkos gromoglasnim najavama visokokvalitetne destinacije za elitni turizam, okrenula regionu, odakle su realnija očekivanja masovnosti nego elite. Nacionalna turistička organizacija u saradnji sa lokalnim turističkim organizacijama, turističkom privredom i strateškim partnerima priprema specijalnu kampanju u regionu, odnosno susjednim zemljama odakle stiže polovina ukupnog broja turista. Riječ je o tržištima Srbije, Bosne i Hercegovine, Kosova, Makedonije i Albanije. Poseban izazov ove godine predstavljaju tržišta Srbije i Makedonije s obzirom da su ukinute vize za zemlje šengen zone. Veliki je izazov za turističku privredu Crne Gore da zadrži turiste iz ovih zemalja. Samo iz Srbije svake godine je između 32 i 38 procenata ukupnog broja naših gostiju. Na dobrom smo putu, jer su u završnoj fazi pripreme agresivnije kampanje čiji je osnovni cilj da razbije pogrešnu sliku da je Crna Gora skupa destinacija.

Dan na moru za 10 euraU vremenu svjetske ekonomske krize sve receptivne zemlje posebnu šansu vide u povećanju posjete turista iz zemalja u okruženju.

Tako se Crna Gora, uprkos gromoglasnim najavama visokokvalitetne destinacije za elitni turizam, okrenula regionu, odakle su realnija očekivanja masovnosti nego elite. Nacionalna turistička organizacija u saradnji sa lokalnim turističkim organizacijama, turističkom privredom i strateškim partnerima priprema specijalnu kampanju u regionu, odnosno susjednim zemljama odakle stiže polovina ukupnog broja turista. Riječ je o tržištima Srbije, Bosne i Hercegovine, Kosova, Makedonije i Albanije.

- Poseban izazov ove godine predstavljaju tržišta Srbije i Makedonije s obzirom da su ukinute vize za zemlje šengen zone. Veliki je izazov za turističku privredu Crne Gore da zadrži turiste iz ovih zemalja. Samo iz Srbije svake godine je između 32 i 38 procenata ukupnog broja naših gostiju. Na dobrom smo putu, jer su u završnoj fazi pripreme agresivnije kampanje čiji je osnovni cilj da razbije pogrešnu sliku da je Crna Gora skupa destinacija.

Predstavićemo se kao destinacija za svačiji džep. U crnogorskim ljetovalištima u špicu sezone može se boraviti deset dana za 100 eura. To se, naglašava Saša Radović, direktor Nacionalne turističke organizacije, odnosi na glavnu sezonu - jul i avgust, a ne samo na mjesece prije i poslije kada će u kvalitetnom smještaju u domaćoj radionosti noćenje moći da se nađe po cijeni od šest eura. Biće zadovoljni i oni koji vole ekskluzivnu ponudu sa visokokomfornim apartmanima, velnes centrima, teniskim i drugim terenima. Naravno, cijene će biti odgovarajuće kvalitetu ponude.

Cilj predstojeće kampanje, prema riječima Radovića, je i taj da se objedinjena ponuda privatnih izdavalaca plasira na tržištu regiona, prevashodno BiH i Srbije. Dakle, ideja je da se cjelokupni registrovani smještaj domaće radinosti plasira tržištu kao jedan veliki hotel. Shodno uslovima koje nameće ekonomska kriza biće formirane primamljive cijene za turiste iz regiona.

- Naša ciljna grupa su upravo oni koji još imaju dilemu da li će uopšte ići na ljetovanje ove godine. Uvjereni smo da takvih ima mnogo i da ih atraktivnim paketima možemo aktivirati da se opredijele baš za Crnu Goru i naše primorje - naglašava direktor NTO.

Uz podsjećanje da na Crnogorskom primorju imamo 200.000 takvih kreveta, Radović kaže da će se potencijalni turisti ubrzo uvjeriti da Crna Gora nije skupa destinacija. Prezentacija ponude na Kosovu planirana je u saradnji sa opštinom Ulcinj, dok je na tržištu Albanije naša ponuda dobro prihvaćena kako zimi tako i ljeti, što potvrđuje sve veći broj turista iz te zemlje.

Za sve promotivne aktivnosti biće utrošeno oko 2,5 miliona eura. Cijene neće biti veće nego prošle godine. Neki već najavljuju dodatno sniženje. Polupansion košta 35 do 40 eura u hotelima sa tri zvjezdice, a onim sa četiri zvjezdice oko 80 eura.

U Nacionalnoj turističkoj organizaciji vlada pojačan optimizam, jer očekuju da će i u ovoj kriznoj godini naša zemlja ugostiti isti, ako ne i veći broj turista nego prošle godine. Očekivanja imaju, kažu, pokriće u dogovorenim poslovima na prezentacijama u inostranstvu.

- Sa kampanjom za ovogodišnju sezonu smo startovali u septembru prošle godine. Krenuli smo iz Pariza gdje smo u saradnji sa Montenegroerlajnzom predstavili ponudu. Vratili smo se uvjereni da ćemo sa francuskog tržišta ove godine imati 30 odsto više turista nego lani. Tome će posebno doprinijeti „vazdušni most“, koji će naša nacionalna avio-kompanija uspostaviti sa pet letova sedmično za Pariz, a turoperator „Tomas Kuk“ je najavio jedan čarter let - kaže za Pobjedu Radović, ističući da je to ključni model i za ostala zapadnoevropska tržišta.

Britansko tržište šalje dobre signale. „Tomson“ je napravio kvalitetne ugovore sa šest hotela na Crnogorskom primorju u koje će dovoditi engleske turiste koji će u Crnu Goru stizati čarter linijama. Sa Berlinske berze su takođe upućeni dobri signali za povećanje prometa sa tog značajnog tržišta.

- U toku su pregovori sa domaćim i nekoliko njemačkih avio kompanija za prevoz turista iz pet njemačkih gradova do Nirnberga, odakle će tokom sezone biti stalna avio linija za Tivat. Ove godine smo otvorili i neka nova tržišta kao što je Izrael. Turisti iz te zemlje će tokom ljeta boraviti u hotelu Riviera u Njivicama, čije su kapacitete zakupili za čitavu sezonu - kaže Radović.

Novo tržište ove godine je i Skandinavsko područje, odakle će turisti stizati i u periodu prije i poslije glavne sezone. Ipak i ove godine za Crnu Goru najznačajnije tržište je rusko, sa kojeg, uprkos izuzetno pojačanoj konkurenciji stižu dobre najave.

- Sve što su turistička privreda i nacionalna avio kompanija Crne Gore preduzeli u kreiranju povoljnije ponude kroz snižavanje cijena, podizanje kvaliteta i atraktivnosti aranžmana za rana bukiranja i duže boravke ruskih turista u Crnoj Gori naišlo je na izuzetno dobar prijem kod partnera i turista sa područja Ruske Federacije. I na tom tržištu, sa kojeg je prošle godine u našoj zemlji bilo 145.000 turista, jasno se pokazuje da samo razumnom cjenovnom politikom i raznovrsnom i kvalitetom ponudom možemo parirati konkurenciji. Potrebno je sve učiniti da se čvrsto pozicioniramo na tom tržištu, koje je na drugom mjestu po broju turista koji su Crnu Goru označili kao zemlju u kojoj će provesti odmor i koje učestvuje sa 13 procenata u ukupnom turističkom prometu.

Sa Srbijom i Slovenijom u Japanu

Nacionalma turistička organizacija Crne Gore će zajedno sa turističkim organizacijama Srbije i Slovenije krajem ovog mjeseca predstaviti turističku ponudu naše zemlje u Japanu. Tržišta Indije, Kine i Japana prepoznata su kao najbolje rastuća tržišta u svjetskim razmjerama. Svjesni da tamo možemo biti interesantni samo kao region, pa smo dogovorili zajednički nastup sa Srbijom i Slovenijom - kaže Radović.

Cjenovna šok-ponuda


Crnogorski udar na hrvatski turizam: „Dan na moru za 9 eura“ jedan je od naslova u hrvatskim medijima u kojem se turistička kampanja Crne Gore ocjenjuje kao „dobar marketinški trik“. U novinskim prilogu se konstatuje da „nijesu Crnogorci izmislili cjenovne šok-kampanje. Godinama to rade Turska i Tunis kada žele privući dodatnu pažnju turista“, konstatuje autor teksta.

U istom prilogu se navodi „crnogorske cijene od 99 eura (za 10 dana) nije nešto neviđeno povoljno. U lipnju (junu) se i na hrvatskoj obali smještaj u dvokrevetnoj sobi kod privatnika može naći za 10 eura“.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik