Letnja sezona još nije ni počela, a pojedine turističke agencije i razne stranice na društvenim mrežama koje se bave organizacijom putovanja već su počele sa otkazivanjem putovanja i prevarama!
Zato je važno da pre nego što rešite da uplatite odmor proverite da li je turistička agencija registrovana, da li poseduje licencu za rad, a ukoliko vam uz ugovor ne daju garanciju putovanja, tada je najbolje da aranžman i ne uplate da ne biste posle ostali i bez letovanja i bez para.
Instagram stranica "Novi Sad putovanja" organizovala je krajem aprila izlet u Temišvar, uzela je novac od putnika i putovanje nije realizovala zbog, kako su rekli, nedovoljnog broja turističkih vodiča i lošeg vremena. Agencija "Eksplor travel", koja je dovedena u vezu s navedenom Instagram stranicom i organizacijom putovanja, ubrzo je objavila bankrot, a prevareni se organizuju da podnesu tužbu ukoliko im novac ne bude vraćen. Na Vajber grupi su saznali da je ukupna visina prevare 800.000 dinara.Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Juta, rekao je za Kurir da već neko vreme u Srbiji postoji problem sa sivom zonom, jer internet sve više napreduje, a ljudi ne uočavaju odmah prevare, ne proveravaju i zato masovno nasedaju.
"Turisti pre uplate aranžmana moraju da provere da li je turistička agencija registrovana, da li ima licencu za rad, kao da li daje garanciju putovanja koju organizator zaključuje s davaocem garancije. To vam je papir koji daje sigurnost da kada se obratite osiguravajućem društvu, možete da naplatite novac. Ukoliko nema garancije, putnik može da odbije da uplati aranžman. Uplate neregistrovanim agencijama, raznim privatnim licima ili firmama i njihove prevare iste su kao kada vas neko prevari na ulici. Ako dođe do toga, podnosi se krivična, odnosno prekršajna prijava ukoliko je iznos niži od 15.000 dinara", objasnio je Seničić.
Slučajevi bankrota agencija
Jedna o najtežih godina po turiste bila je sigurno 2018, kad su agencije prevarile na hiljade ljudi, a ovo je kratak podsetnik:
Dodao je i da je najveći broj prevara sa iznosima ispod sto evra, što nikako nije slučajnost.
"Teško je prepoznati da li agencija ima finansijskih problema i zato treba da postoji garancija putovanja da bi putnik kasnije mogao da naplati novac. Ukoliko je agencija i članica Jute, to daje dodatnu garanciju da posluju po standardima koje pokušavamo da sprovodimo. Tako stalno imamo novih članica, ali i onih koje izlaze."