Saradnja Srbije i Crne Gore u oblasti vazdušnog saobraćaja

Bez autora
Apr 25 2012

Ministar za infrastrukturu i energetiku u Vladi Republike Srbije Milutin Mrkonjić i ministar za saobraćaj i pomorstvo Vlade Crne Gore Andrija Lompar potpisali su danas Ugovor o potvrđivanju kontinuiteta pružanja usluga u vazdušnom saobraćaju Srbije i Crne Gore. Poslovanje kontrole letenja se ovim ugovorom usklađuje sa domaćom regulativom kroz novi Zakon o privrednim društvima, kao i sa evropskom pozitivnom praksom u oblasti vazdušnog saobraćaja. Saradnja Srbije i Crne Gore u oblasti vazdušnog saobraćaja je izvanredna. Kontrola letenja Srbije i Crne Gore - SMATSA je organizacija evropskog nivoa, a zahvaljujući današnjem ugovoru njen rad biće još bolji. Osnivanjem preduzeća sprovedena je korporativizacija, odnosno od državnih organizacija obrazovana su privredna društva.

Saradnja Srbije i Crne Gore u oblasti vazdušnog saobraćajaMinistar za infrastrukturu i energetiku u Vladi Republike Srbije Milutin Mrkonjić i ministar za saobraćaj i pomorstvo Vlade Crne Gore Andrija Lompar potpisali su danas Ugovor o potvrđivanju kontinuiteta pružanja usluga u vazdušnom saobraćaju Srbije i Crne Gore.

Poslovanje kontrole letenja se ovim ugovorom usklađuje sa domaćom regulativom kroz novi Zakon o privrednim društvima, kao i sa evropskom pozitivnom praksom u oblasti vazdušnog saobraćaja.

Mrkonjić je nakon potpisivanja pomenutog dokumenta ukazao na to da je saradnja Srbije i Crne Gore u oblasti vazdušnog saobraćaja izvanredna. Kontrola letenja Srbije i Crne Gore - SMATSA je organizacija evropskog nivoa, istakao je on i izrazio uverenje da će zahvaljujući današnjem ugovoru njen rad biti još bolji.

Lompar je naveo da je osnivanjem preduzeća sprovedena korporativizacija, odnosno od državnih organizacija obrazovana su privredna društva. Prema njegovoj oceni, to je bio pionirski posao, tokom koga se vodilo računa o državnim interesima obeju zemalja, ali i interesima vazdušnog saobraćaja u Evropi.  Osim korporativizacije, kako je dodao, formirani su funkcionalni blokovi i oba ta procesa se tek sada sprovode po nekim evropskim zemljama i u okruženju.

Lompar je objasnio da je od 2010. godine došlo do mnogih političkih i pravnih izmena i da je bilo potrebno potpisati novi sporazum pre nekoliko meseci, koji je prethodio današnjem ugovoru.

SMATSA nastavlja sa snažnim vetrom u jedrima i jačom političkom i organizacionom podrškom obeju država, zaključio on.

SMATSA je osnovana 2003. godine, a ona od tada beleži samo uspehe. Za 8,5 godina poslovanja, vazdušni saobraćaj je povećan 2,5 puta, pa danas SMATSA na godišnjem nivou zauzuma udeo od 5,7 odsto u evropskom saobraćaju, što znači da svaki 17 avion u Evropi koristi naš vazdušni prostor.

Prema podacima Evropske organizacije za bezbednost vazdušne plovidbe, SMATSA 2010. i 2011. godine zauzima drugo mesto po bezbednosti od 54 kontrole letenja, čiji su se rezultati merili.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik