Udruživanje i brendiranje sela veća šansa za uspeh

Bez autora
Apr 11 2011

Seoska domaćinstva u Srbiji koja se bave turizmom veće šanse za uspeh imaju ukoliko se udruže i brendiraju svoje selo koje će ponuditi na tržištu. Statistka pokazuje da je popunjenost smeštajnih kapaciteta u ruralnom turizmu tek oko pet odsto, što ukazuje da, pre svega, postoji potreba za boljim marketingom. Za domaćinstva koja se bave ruralnim turizmom najbolji način komunikacije sa potencijalnim gostima, a i najjeftiniji je putem Interneta. U saradnji sa domaćinima, radi se na osavremenjavanju sajta selo.rs, koji sada generiše već 30 odsto prometa u centralnoj Srbiji i Šumadiji. Ipak, ne treba zanemariti značaj prenošenja vesti "sa gosta na gosta". Najznačajniji broj gostiju dolazi preko preporuke. Domaćini su veoma gostoljubivi, ali im nedostaju bazične veštine prezentacije, komunikacije - na stranom jeziku i putem Interneta, kao i tehničke - o procesu pripreme, čuvanja i služenja hrane.

Udruživanje i brendiranje sela veća šansa za uspehSeoska domaćinstva u Srbiji koja se bave turizmom veće šanse za uspeh imaju ukoliko se udruže i brendiraju svoje selo koje će ponuditi na tržištu, smatra državni sekretar u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja Goran Petković.

Statistka pokazuje da je popunjenost smeštajnih kapaciteta u ruralnom turizmu tek oko pet odsto, što ukazuje da, pre svega, postoji potreba za boljim marketingom.

Petković je, u izjavi Tanjugu, rekao da je za domaćinstva koja se bave ruralnim turizmom najbolji način komunikacije sa potencijalnim gostima, a i najjeftiniji - putem Interneta.

On je naveo da se, u saradnji sa domaćinima, radi na osavremenjavanju sajta selo.rs, koji sada generiše već 30 odsto prometa u centralnoj Srbiji i Šumadiji. Ipak, ne treba zanemariti značaj prenošenja vesti "sa gosta na gosta".

Najznačajniji broj gostiju dolazi preko preporuke, kazao je Petković i naveo da su domaćini veoma gostoljubivi, ali im nedostaju bazične veštine prezentacije, komunikacije - na stranom jeziku i putem Interneta, kao i tehničke - o procesu pripreme, čuvanja i služenja hrane.

Petković je, kao primer dobre prakse, izdvojio domaćinstvo u selu Mionica - "Gostoljublje", navodeći da ono ima uspešan nastup jer ga vodi dvoje obrazovanih ljudi, koji umeju da postave i ažuriraju sajt, što ih drži u špicu ponude.

Domaćini koji se bave seoskim turizmom trebalo bi da poznaju jezik, s obzirom na to da su im gosti neretko strani turisti i predstavnici diplomatskog kora, rekao je on.

Kada je reč o ponudi hrane, Petković je ukazao na nedostatak koji može lako da se sanira - po pravilu, preobilne, porcije.

"Naši domaćini imaju tradicionalnu srpsku gostoljubivost koja rezultira bacanjem velike količine hrane nepotrebno iznete na sto", kazao je on, istakavši da je kuhinju potrebno profesionalizovati.

Jednolična ponuda hrane 

Govoreći o ponudi hrane, Petković je rekao da je ona ponekad jednolična, što se može popraviti uz malo maštovitosti i uz prisećanje na neka stara jela i načine pripreme, koji su ili zaboravljeni ili zbog nedostatka vremena zapostavljeni.

Ponekad se, prema njegovim rečima, iz gostoljubivosti insistira na određenim jelima, iako, zapravo, savremeno ugostiteljstvo zahteva da se ponuda prilagodi potrebama i željama gosta.

"Tradicionalne aktivnosti ljudi sa sela su delimično zanimljive posetiocima, ali danas standardi nalažu da se pored tih smisle i druge aktivnosti, kako bi se ponuda oplemenila, a koje će tokom čitavog dana držati njegovu pažnju", ukazao je Petković.

Hoće li gosti biti zadovoljni odmorom na seoskom domaćinstvu zavisi i od smeštaja, pa se, kazao je Petković, postavlja pitanje balansa - kako ispuniti očekivane standarde konfora, a sačuvati autentičnost.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik