"Google" se vraća u Kinu

Bez autora
Jan 16 2011

Internet kompanija "Google" ponovo se vraća na kinesko tržište, godinu dana posle sukoba sa vlastima u Pekingu zbog cenzure i hakerskih napada, a glavni ciljevi njenog poslovanja sada će biti reklamiranje na onlajn displejima i preduzeća u izvoznom sektoru.Iako se očekuje da će udeo "Google-a" u kineskom tržištu za internet pretraživanje opadati narednih godina, veličina i brzina rasta tog tržišta je dovoljna da americka kompanija ostvari veliki profit.

"Google" se vraća u KinuInternet kompanija "Google" ponovo se vraća na kinesko tržište, godinu dana posle sukoba sa vlastima u Pekingu zbog cenzure i hakerskih napada, a glavni ciljevi njenog poslovanja sada će biti reklamiranje na onlajn displejima i preduzeća u izvoznom sektoru.

Iako se očekuje da će udeo "Google-a" u kineskom tržištu za internet pretraživanje opadati narednih godina, veličina i brzina rasta tog tržišta je dovoljna da americka kompanija ostvari veliki profit.

U Kini postoji više od 400 miliona korisnika interneta, a vrednost tog tržišta je prošle godine procenjena na 1,7 milijardi dolara i očekuje se da će rasti svake godine, prema istraživanju kompanije "iResearch", objavio je Radio Slobodna Evropa.

Prema novoj strategiji, "Google" će ciljati na kineske kompanije koje se oglašavaju na inostranom tržištu pretraživanja, što je već posao koji "Google-u" donosi polovinu prihoda u Kini.

"Google" procenjuje da će kineski izvoznici koji se sve više razvijaju u nastojanju da dopru do stranih mušterija koristiti pretraživač "Google-a" i njegovu globalnu prisutnost.

Portparol "Google-a" u Pekingu je rekao da kompanija ima mnogo novih proizvoda koje će ponuditi lokalnim malim i srednjim preduzećima.

"Google" je januaru prošle godine najavio povlačenje iz Kine nakon ozbiljnog incidenta oko hakovanja njegovih operacija, posle čega je usledilo nekoliko meseci optužbi između "Google-a" i kineske vlade, što je rezultiralo smanjenim prisustvom na kineskom tržištu.

Tržišni udeo "Google-ovog" pretraživača je prošle godine pao na 26 odsto, u odnosu na 30 odsto 2009. dok se prisustvo njegovih rivala povećalo.

"Google-ov" udeo na kineskom tržištu se neće vratiti na nivo pre incidenta i povlačenja i, iako prihodi rastu, njegov tržišni udeo se smanjuje," kazao je Li Zi, anlitičar u kompaniji "Analisis Internešenal" u Pekingu.

"Google-ovom" mobilnom operativnom sistemu Android, koji je do sada smatran svetlom tačkom u Kini, prete slični proizvodi konkurenata "Baidu" i "Tencent".

Prozivod Google maps je, takođe, na udaru novih propisa koji zahtevaju od snabdevača onlajn mapa da traže dozvolu.

Malo je verovetno, ipak, da će svi ti problemi uticati na prihode američke kompanije u Kini, čiji je glavni izvor pretraživanje.

"Ljudi shvataju da Kina nije toliko bitna za "Google" i da su "Google-u" bitne neke druge stvari, kao što je oglašavanje na onlajn displejima i na mobilnim telefonima," kaže Volter Prajs, portfolio menadžer u kompaniji "RCM kapital Menadžment", koja poseduje deonice "Google-a".

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik