Luksuzni brendovi caruju u vreme krize

Bez autora
Jan 22 2012

Ako je suditi po profitu koji su lane ostvarili modni brend "Barberi" i prestižni proizvođač automobila "Rols rojs", čini se da ekonomska kriza ne samo da ne utiče negativno, već i da pogoduje prodaji luksuzne robe, naročito u zemljama koje doživljavaju nagli razvoj, poput Kine, Indije i Brazila.Paradoksalna slika na kojoj na jednoj strani ulice blješti novi izlog prodavnice sa skupocenom robom, dok na drugoj izloge krase drvene daske i natpis "Zatvoreno" sve je češća u velikim svetskim metropolama.

Luksuzni brendovi caruju u vreme krizeAko je suditi po profitu koji su lane ostvarili modni brend "Barberi" i prestižni proizvođač automobila "Rols rojs", čini se da ekonomska kriza ne samo da ne utiče negativno, već i da pogoduje prodaji luksuzne robe, naročito u zemljama koje doživljavaju nagli razvoj, poput Kine, Indije i Brazila.

Paradoksalna slika na kojoj na jednoj strani ulice blješti novi izlog prodavnice sa skupocenom robom, dok na drugoj izloge krase drvene daske i natpis "Zatvoreno" sve je češća u velikim svetskim metropolama, navodi Si-En-En.

Zanimljivo je da stagnira ili propada većina tradicionalnih brendova koji privlače kupce srednje klase, dok se uzdižu brendovi koji su stvoreni samo za odabranu manjinu, i to onu sa najdubljim džepom. Ali kako kažu ekonomski stručnjaci, ova pomama za luksuznom robom je dobar pokazatelj kako se zapravo menja svetska šoping mapa, odnosno u kojim zemljama raste kupovna moć.

- Najveći pokretač za ovakav rast dolazi od prodaje u zemljama čija su se tržišta tek nedavno otvorila, kao što su Kina i Indija. Nedavno sam se vratio iz Brazila, gde posao naprosto cveta - kaže za Si-En-En Imran Amed, koji vodi internet sajt "Business of Fashion".

Čuveni modni brend "Barberi" zabeležio je rast prodaje od 21 odsto samo u poslednjem kvartalu prošle godine, dok je "Rols rojs" objavio da su im rezultati iz prošle godine najbolji u njihovoj 107 godina dugoj istoriji. Samo u 2011. godini prodali su više od 3.500 automobila za 308.000 dolara pa naviše, što je rast profita od čak 31 odsto.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik