Auto-škole staju zbog Pitagore

Bez autora
Dec 04 2017

Ukoliko se pod hitno ne promene odredbe Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije, sasvim je realno da veliki broj auto-škola stane sa radom već 1. januara sledeće godine. Razlog je ponovno polaganje za licence instruktora vožnje shodno odredbama postojećeg Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije, a koje se ne menjaju ni predloženim zakonom o izmenama i dopunama ZOBS koji se nalazi u Skupštini Srbiji i čeka usvajanje. Mi na ovu nečuvenu odredbu ZOBS, po kojoj instruktori moraju svakih pet godina ponovo da polažu za licencu, što nema nigde u svetu i u Srbiji se odnosi samo na ovu profesiju, upozoravamo još poodavno, ali nas niko od nadležnih ne čuje, kaže Milan Todorović. predsednik Udruženja auto-škola Beograda. On tvrdi da je nelogično da instruktori, koji imaju peti stepen stručne spreme, iskustvo, ponovo polažu ispit iz osam oblasti, od kojih mnoge čak nemaju nikakve veze sa vozačkom obukom.

Auto-škole staju zbog PitagoreUkoliko se pod hitno ne promene odredbe Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije, sasvim je realno da veliki broj auto-škola stane sa radom već 1. januara sledeće godine.

Razlog je ponovno polaganje za licence instruktora vožnje shodno odredbama postojećeg Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije, a koje se ne menjaju ni predloženim zakonom o izmenama i dopunama ZOBS koji se nalazi u Skupštini Srbiji i čeka usvajanje.

- Mi na ovu nečuvenu odredbu ZOBS, po kojoj instruktori moraju svakih pet godina ponovo da polažu za licencu, što nema nigde u svetu i u Srbiji se odnosi samo na ovu profesiju, upozoravamo još poodavno, ali nas niko od nadležnih ne čuje - kaže, za "Novosti", Milan Todorović. predsednik Udruženja auto-škola Beograda.

On tvrdi da je nelogično da instruktori, koji imaju peti stepen stručne spreme, iskustvo, ponovo polažu ispit iz osam oblasti, od kojih mnoge čak nemaju nikakve veze sa vozačkom obukom.

- Zar nije nonsens da instruktora vožnje propituju o Pitagorinoj teoremi ili o Kulonovom zakonu - pita se Todorović. - Pri tome, svake godine instruktori pohađaju seminare koje organizuje Agencija za bezbednost saobraćaja i za to plaćaju 10.000 dinara. Dodajte i cenu ispita od 5.000 dinara i sve to pomnožite sa oko 4.000 instruktora u Srbiji pa će vam sve postati jasnije.

Po sadašnjem ZOBS auto-škole su, da bi uopšte i počele sa radom, u obavezi da imaju najmanje jednog predavača, jednog ispitivača i trojicu instruktora.

- Ogromna većina auto-škola ima upravo minimalan broj, dakle tri instruktora. Ukoliko samo jedan ne želi da polaže ili ne položi ispit, auto-škola automatski staje sa radom - tvrdi Todorović.

On podseća i da je posle donošenja ZOBS 2009. upravo zbog "neverovatnih propisa" broj auto-škola u Srbiji sa 850 smanjen na oko 400.

Zahtev, svojevrsnu peticiju, potpisalo je do sada oko 2.500 zaposlenih u auto-školama Srbije i ona će već u ponedeljak biti prosleđena predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću, premijerki Ani Brnabić, Skupštini Srbije, Ministarstvu prosvete i Ministarstvu saobraćaja, potvrdio je za "Novosti" Milan Todorović, predsednik Udruženja auto-škola Beograda, članice Privredne komore auto-škola Srbije, koja je takođe stala iza inicijative zaposlenih, kao i sva ostala strukovna udruženja.

Cena obuke opet na tapetu

Prema predlogu novog zakona o izmenama i dopunama važećeg ZOBS, koji Skupština Srbije treba uskoro da usvoji, Vlada Srbije će umesto minimalne određivati maksimalnu cenu obuke! - Svi smo protiv toga jer se sećamo šta je bilo pre donošenja minimalne cene. Pojedine auto-škole su po nerealno niskim cenama privlačile stotine kandidata koji nisu imali nikakvu obuku pa je isfabrikovano na hiljade veoma loših vozača - kaže Todorović. Minimalna cena obuke je sada oko 75.000 dinara i nije menjana poslednje četiri godine.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik