Danci oduševljeni prodavnicama sa hranom kojoj je istekao rok trajanja

Bez autora
Dec 06 2017

Supermarketi "Wefood" u kojima se prodaje hrana sa isteklim rokom trajanja postali su izuzetno popularni u Kopenhagenu. Za oko godinu dana otvorene su dve prodavnice, a uskoro se planira i treća.Nakon otvaranja supermarketa u naselju Amager početkom ove godine, projekat "Wefood", veliki broj ljudi čekao je u redu ispred nove prodavnice otvorene ovog meseca u naselju Norebro. Sjajna je stvar što je neko umesto da baci hranu odlučio da je proda za novac i sa njim uradi nešto korisno, kaže studentkinja Signe Skovgard Sorensen, držeći u ruci flašu maslinovog ulja sa cenom od 20 kruna.

Danci oduševljeni prodavnicama sa hranom kojoj je istekao rok trajanjaSupermarketi "Wefood" u kojima se prodaje hrana sa isteklim rokom trajanja postali su izuzetno popularni u Kopenhagenu. Za oko godinu dana otvorene su dve prodavnice, a uskoro se planira i treća.

Nakon otvaranja supermarketa u naselju Amager početkom ove godine, projekat "Wefood", veliki broj ljudi čekao je u redu ispred nove prodavnice otvorene ovog meseca u naselju Norebro.

„Sjajna je stvar što je neko umesto da baci hranu odlučio da je proda za novac i sa njim uradi nešto korisno“, kaže studentkinja Signe Skovgard Sorensen, držeći u ruci flašu maslinovog ulja (luksuzne marke) sa cenom od 20 kruna (2,6 evra).

„Nije li ovo odlična stvar“, kaže penzionerka Olga Fruerlund, noseći teglu slatkiša koje planira da pokloni unucima za Božić. „Ovi slatkiši mogu da traju stotinama godina zbog šećera u njima“, objasnila je vremešna Dankinja.

Prodavanje hrane sa isteklim rokom trajanja dozvoljeno je u Danskoj sve dok je ta činjenica jasno naznačena, a hrana sanitarno proverena.

„Pažljivo i detaljno kontrolišemo proizvode da bi utvrdili da su bezbedni“, ističe vođa projekta "Wefood" Basel Hmejdan.

Svi proizvodi u prodaji donirani su od proizvođača, kompanija za uvoz i izvoz i lokalnih supermarketa. Dalje ih preuzima osoblje projekta "Wefood", koje čine samo volonteri.

Sav profit od prodaje ide humanitarnim organizacijama.

Cene su upola manje nego u drugim prodavnicama. Jedino je problematična ponuda, koja nije uvek sigurna, jer zavisi od toga šta im pošalju donori. Rezultat toga je ono što mnogi korisnici nazivaju „eklektičkim miksom“ koji se menja iz dana u dan, prenosi Gardijan.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik