Put uspeha Airbnb: Od najma dušeka za 10 dolara do kompanije vredne 30 milijardi dolara

Bez autora
Aug 16 2018

U poslovanje su krenuli sa idejom da unaprede i olakšaju iznajmljivanje smeštaja, a danas, deset godina kasnije, Airbnb-ovo poslovno carstvo vredi više od 30 milijardi dolara. Iako slove kao jedna od najvećih internetskih stranica posrednika za najam smeštaja, njihov poslovni put nije bilo lagan. Pre tačno deset godina, odnosno 2008. godine dvojica cimera, te osnivača Airbnb-a, Brian Chesky i Joe Gabbia nisu bili u mogućnosti da plaćaju stanarinu za tadašnji apartman, pa su tako došli na ideju da svoj dušek na naduvavanje daju u najam za 10 dolara. Iako je sama inicijativa proizašla iz potrebe za dodatnim prihodom, vremenom su uvideli kako bi takav način iznajmljivanja mogao uveliko da pomogne većini ljudi koji su se našli u istim finansijskim problemima kao i oni.

Put uspeha Airbnb: Od najma dušeka za 10 dolara do kompanije vredne 30 milijardi dolaraU poslovanje su krenuli sa idejom da unaprede i olakšaju iznajmljivanje smeštaja, a danas, deset godina kasnije, Airbnb-ovo poslovno carstvo vredi više od 30 milijardi dolara.

Iako slove kao jedna od najvećih internetskih stranica posrednika za najam smeštaja, njihov poslovni put nije bilo lagan, piše Digital Trends.

Pre tačno deset godina, odnosno 2008. godine dvojica cimera, te osnivača Airbnb-a, Brian Chesky i Joe Gabbia nisu bili u mogućnosti da plaćaju stanarinu za tadašnji apartman, pa su tako došli na ideju da svoj dušek na naduvavanje daju u najam za 10 dolara.

Iako je sama inicijativa proizašla iz potrebe za dodatnim prihodom, vremenom su uvideli kako bi takav način iznajmljivanja mogao uveliko da pomogne većini ljudi koji su se našli u istim finansijskim problemima kao i oni, prenosi Novac.

Tako je u avgustu 2008. zaživela ideja o AirBad & Breakfast stranici. U samim počecima, njegovi osnivači su mučili muku sa "lansiranjem" stranice koja je tri puta doživela propast, ali i investitorima. Kako bi zaradili svoj početni kapital, Chesky i Gabbia odvažili su se na mini poslovni poduvat, pa su za vreme američkih predsedničkih izbora 2008. prodavali "Obama O's" i "Cap'n McCains" posudice sa žitaricama.

Tako su u dva meseca zaradili svoj prvi kapital od 30.000 dolara, nakon čega je usledilo i prvo ulaganje od strane Paula Grahama, engleskog investitora koji je već u samom startu prepoznao potencijal njihove ideje.

Sledeća, 2009. godina bila je glavna prekretnica tada mlade kompanije, a njihovo preimenovanje u Airbnb pokazao se kao pravi poslovni pogodak.

Nakon toga ovaj startup rastao je iz godine u godinu rapidnom brzinom, a u proleće 2014. beležili su 10 miliona korisnika koji su putem njihove stranice rezervisali smeštaj i 550.000 oglašenih smeštaja širom sveta, dok se 2016. ta brojka popela na 80 miliona.

Danas ovaj posrednik za najam smeštaja broji 164 miliona korisnika koji putem njih rezervišu svoje mesto za odmor, a posluju u više od 81.000 gradova u 191 državi sveta, prenosi Novac.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik