Podsticaji kupcima eko-vozila od 2020.

Bez autora
Apr 15 2019

Pojedini poslanici nedavno su u Skupštini Srbije pokrenuli inicijativu za uvođenje subvencija i podsticaja za kupovinu električnih, hibridnih i plag-in vozila. Sada se traži model kako da ova podrška ekološkim automobilima ne optereti budžet.Kako saznajemo, kupac ovakih vozila bi plaćao, kao i do sada, carinu i PDV, ali bi ga država stimulisala određenim popustom. Ideja je da se kroz neke druge vidove, poput eko-taksa, ali i povlačenjem sredstava iz fondova EU, namenjenih za tu svrhu, omogući jeftinija kupovina vozila sa čistom tehnologijom, kaže naš izvor iz Skupštine Srbije.

Podsticaji kupcima eko-vozila od 2020.Pojedini poslanici nedavno su u Skupštini Srbije pokrenuli inicijativu za uvođenje subvencija i podsticaja za kupovinu električnih, hibridnih i plag-in vozila, saznaju "Novosti". Sada se traži model kako da ova podrška ekološkim automobilima ne optereti budžet.

Kako saznajemo, kupac ovakih vozila bi plaćao, kao i do sada, carinu i PDV, ali bi ga država stimulisala određenim popustom.

- Ideja je da se kroz neke druge vidove, poput eko-taksa, ali i povlačenjem sredstava iz fondova EU, namenjenih za tu svrhu, omogući jeftinija kupovina vozila sa čistom tehnologijom - kaže naš izvor iz Skupštine Srbije. - Predlog je da se uredba donese što pre, pretpostavlja se do kraja godine, da bi stupila na snagu 2020. i važila pet godina.

Da država ozbiljno razmišlja o subvencionisanju eko-vozila potvrdila je i ministarka saobraćaja i građevine Zorana Mihajlović, koja je izjavila da se zalaže za što brže subvencionisanje kupovine vozila koja ne zagađuju vazduh. Ministar za životnu sredinu Goran Trivan je bio još konkretniji.

- U prvom trenutku trebalo bi ići na zabranu uvoza polovnih vozila. Da li starosti od 10 ili 15 godina videćemo - rekao je, za "Novosti", Trivan.

- Zatim bi trebalo kroz subvencionisanje, ali i drugu vrstu podsticaja, manji porez, besplatno parkiranje i slično, stimulisati kupovinu ovih vozila.

I ministar Trivan smatra da bi priprema celog projekta trebalo da bude gotova do kraja ove godine i da bi od 2020. imali ceo set mera koje bi regulisale ovu oblast.

- Kada se zna da je Svetska zdravstvena organizacija saopštila da u Srbiji godišnje umre oko 5.000 ljudi zbog zagađenog vazduha, valjda je svima jasno da nešto po tom pitanju, i to brzo, moramo učiniti - kaže Trivan.

Taksa

Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih vozila, kaže da bi najjednostavnije bilo da se uvede plaćanje eko-taksa prema zagađenju. Kada bi se, na primer, uvela eko-taksa od 12.000 dinara po toni (koju trenutno plaćaju samo kupci novih vozila) i za fizička lica koja uvoze polovne automobile, inkasiralo bi se najmanje 12 miliona evra godišnje.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik