Koji automobili najviše gube na vrijednosti, koji su "pametna" kupovina?

Bez autora
Apr 17 2019

U narodu se kaže da nov automobil izgubi 30 odsto svoje vrijednosti čim ga vlasnik odveze iz salona. Nije toliko drastično, ali ova izjava nije daleko ni od prakse. Posljednja istraživanja pokazuju da u prvih pet godina automobil gubi čak 52 odsto vrijednosti. Naravno, razlike su velike u zavisnosti od marke automobila, modela i klase, što uglavnom i diktira cijenu polovnjaka. Trenutno su najbolji izbor u ovom pogledu Volkswagen Golf i Renault Clio. Njemački ponos gubi tek 12 odsto cijene u prvih godinu dana od kupovine, a francuski gospodar gradskog asfalta oko 16 odsto. Generalno gledano, cijenu najbolje drže njemački automobili, a najcjenjenije su premium marke Porsche, Mercedes, Audi, BMW i pomenuti VW.

Koji automobili najviše gube na vrijednosti, koji su "pametna" kupovina?U narodu se kaže da nov automobil izgubi 30% svoje vrijednosti čim ga vlasnik odveze iz salona. Nije toliko drastično, ali ova izjava nije daleko ni od prakse. Posljednja istraživanja pokazuju da u prvih pet godina automobil gubi čak 52% vrijednosti.

Naravno, razlike su velike u zavisnosti od marke automobila, modela i klase, što uglavnom i diktira cijenu polovnjaka.

Trenutno su najbolji izbor u ovom pogledu Volkswagen Golf i Renault Clio. Njemački ponos gubi tek 12% cijene u prvih godinu dana od kupovine, a francuski gospodar gradskog asfalta oko 16%.

Generalno gledano, cijenu najbolje drže njemački automobili (istraživanja se odnose na naš region), a najcjenjenije su premium marke Porsche, Mercedes, Audi, BMW i pomenuti VW.

Poslije Njemaca, kupci najviše vrednuju japansku Toyotu, dobro se drže i Francuzi uprkos drugačijim uvjerenjima javnosti, dok su iza njih brendovi iz Južne Koreje.

Kupci najmanje povjerenja imaju u polovne automobile proizvođača iz Italije i SAD.

Kada je u pitanju klasa, vrijednost najviše pada luksuznim automobilima poput Audija A8 ili BMW Serije 7, koji gube čak 61% vrijednosti u prvih pet godina.

Najbolje cijenu drže, logično, najtraženiji automobili – mali gradski automobili, a slijede kompakti i srednja klasa.

Cijenu odlično drže i SUV automobili, što je i očekivano s obzirom na popularnost posljednjih godina.

Naravno, postoje ogromna odstupanja i u okviru iste klase, pa tako se mnogo više ceni polovan Porsche Macan, koji za pet godina izgubi 46% vrijednosti, u odnosu na, primjera radi, VW Touareg (52%) ili Alfa Romeo Stelvio (57%).

Što se tiče vrste pogona, vrijednost najbrže pada električnim automobilima. Oni pet godina nakon kupovine izgube 53% svoje vrijednosti, piše b92.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik