Fijat Krajsler i Pežo ujedinjenim snagama do svetskog broja četiri

Bez autora
Oct 31 2019

„Fijat Krajsler” i vlasnik „Pežoa” PSA planiraju da udruže snage, učešćem 50-50, kako bi stvorili četvrtog najvećeg proizvođača automobila i time pokrenuli novi talas konsolidacije u auto-industriji. „Fijat” i PSA saopštili su da im je namera da stvore korporaciju vrednu 50 milijardi dolara sa sedištem u Holandiji. Taj potez je objavljen samo pet meseci nakon što su Fijat Krajsler automobili odustali od pregovora o spajanju sa najvećim "Pežoovim" rivalom "Renoom". Ideja o zajedničkom nastupu na tržištu dolazi u vreme kada se proizvođači automobila suočavaju sa globalnim padom potražnje i ulaganjem u nove, skupe tehnologije, poput vozila sa autopilotom i čistije sagorevanje u skladu sa strogim pravilima o emisiji gasova.

Fijat Krajsler i Pežo ujedinjenim snagama do svetskog broja četiri„Fijat Krajsler” i vlasnik „Pežoa” PSA planiraju da udruže snage, učešćem 50-50, kako bi stvorili četvrtog najvećeg proizvođača automobila i time pokrenuli novi talas konsolidacije u auto-industriji.

„Fijat” i PSA saopštili su da im je namera da stvore korporaciju vrednu 50 milijardi dolara sa sedištem u Holandiji, navodi Rojters.

Taj potez je objavljen samo pet meseci nakon što su Fijat Krajsler automobili (FCA) odustali od pregovora o spajanju sa najvećim "Pežoovim" rivalom "Renoom".

Ideja o zajedničkom nastupu na tržištu dolazi u vreme kada se proizvođači automobila suočavaju sa globalnim padom potražnje i ulaganjem u  nove, skupe tehnologije, poput vozila sa autopilotom i čistije sagorevanje u skladu sa strogim pravilima o emisiji gasova.

"Nadzorni odbor 'Pežoa' i uprava direktora 'Fijat Krajsler automobila' jednoglasno su doneli odluku o stvaranju zajedničkog preduzeća po principu 50-50", navodi se u zajedničkoj izjavi.

Upravni timovi će u narednim nedeljama finalizovati detalje plana prema kome ove dve korporacije žele da na godišnjem novou uštede 3,7 milijardi evra, bez zatvaranja postrojenja.

Grupa koja uključuje marke "fijat", "dodž", "ram", "krajsler", "alfa-romeo", "maserati", "pežo", "opel" i druge, omogućiće novoj korporaciji da proizvodi za masovno i premijum tržište automobila, kao i kamione i laka komercijalna vozila.

Oko 80 odsto procesa ujedinjenja moglo bi da se ostvari u naredne četiri godine, uz cenu od 2,8 milijardi evra, objavile su kompanije.

Francuski ministar finansija Bruno le Mer pozdravio je sporazum, rekavši da će dogovor tim kompanijama dati potreban zamah u industriji koja se brzo menja.

Pariz, koji ima 12 odsto udela u "Pežou", glavni je krivac za neuspeh pregovora "Fijata" sa "Renoom". Od "Renoa", u kome francuska država takođe ima udeo od 15 odsto, traženo je da se usredsredi na postojeći savez koji ima sa japanskim "Nisanom", podseća Rojters.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik