Digitalizacija - pitanje opstanka za 93 odsto malih i srednjih preduzeća

Bez autora
Nov 17 2019

Više od 93 odsto vlasnika malih i srednjih preduzeća u Srbiji smatra da je neophodno da digitalizuju svoje poslovanje kako bi opstali na tržištu, a 64 odsto njih uspeva da isprati važne tehnološke promene.To su pokazali rezultati upitnika koji su uključili odgovore gotovo 80 privrednika iz pet gradova u Srbiji - Valjeva, Kraljeva, Kruševca, Sombora i Užica. Ova anketa sprovedena je na besplatnim radionicama "Kako podržati mala i srednja preduzeća u 21. veku", koje su Privredna komora Srbija u saradnji sa Regionalnim Privrednim komorama i kompanijom Vip mobile, organizovale s ciljem da otkriju najveće izazove sa kojima se lokalni privrednici suočavaju u radu, a zatim im ponude digitalizaciju poslovnih procesa kao rešenje.

Digitalizacija - pitanje opstanka za 93 odsto malih i srednjih preduzećaViše od 93 odsto vlasnika malih i srednjih preduzeća u Srbiji smatra da je neophodno da digitalizuju svoje poslovanje kako bi opstali na tržištu, a 64 odsto njih uspeva da isprati važne tehnološke promene.

To su pokazali rezultati upitnika koji su uključili odgovore gotovo 80 privrednika iz pet gradova u Srbiji - Valjeva, Kraljeva, Kruševca, Sombora i Užica.

Ova anketa sprovedena je na besplatnim radionicama "Kako podržati mala i srednja preduzeća u 21. veku", koje su Privredna komora Srbija u saradnji sa Regionalnim Privrednim komorama i kompanijom Vip mobile, organizovale s ciljem da otkriju najveće izazove sa kojima se lokalni privrednici suočavaju u radu, a zatim im ponude digitalizaciju poslovnih procesa kao rešenje.

Iako je 65 odsto vlasnika biznisa istaklo da efikasno upravlja vremenom, ispostavilo se da 98 odsto njih u svojoj firmi obavlja više različitih poslova, što navode kao veliki problem.

Takođe, 85 posto privrednika bori se da zaposli i zadrži odgovarajuće kadrove, navodi se u zajedničkom saopštenju organizatora ove ankete.

Iako umrežavanje smatraju izuzetno važnim, više od 97 odsto anketiranih istaklo je da, zbog nedostatka vremena i sredstava, nova poslovna partnerstva i dalje sklapa najviše na događajima u lokalnoj zajednici, zbog čega ne mogu da prošire krug saradnika onoliko koliko bi želeli.

Učesnicima ankete predočeni su koraci koji vode do efikasne digitalizacije poslovanja, kao i "Naša mreža", potpuno besplatan alat koji im može pomoći u ovom procesu.

Ovu biznis aplikaciju, koja je dostupna na Apple i Play Store-u, kompanija Vip mobile je lansirala sa ciljem da MSP obezbedi ažurne informacije, dokumenta, prostor za umrežavanje i neophodnu podršku u svakodnevnom poslovanju.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik