Nakon što su otvorili Portus Beach Klub, kojim su zaokružili trogodišnju investiciju od 25 milijuna eura u D-Marin Dalmacija u Sukošanu, turska Dogus grupa najavljuje mogućnost novih investicija u Zagrebu i Splitu, dok u njihov luksuzni hotel od pet zvjezdica, koji grade na mjestu nekadašnje tvornice Maraska u Zadru, definitivno stiže svjetski hotelski brend Hyatt. Zadovoljan sam i ovom investicijom u Hrvatskoj. Kada ste u pravo vrijeme na pravom mjestu, i uz podršku odličnog tima ostvaruju se snovi koje imate. Vrlo smo sretni u Hrvatskoj. U prvim danima bili smo strani investitori, ali sada se ovdje osjećamo kao kući - kazao nam je Ferit Sahenk, vlasnik Dogus grupe, koji je u petak navečer s brojnim menadžerima svoje kompanije stigao u Sukošan na otvaranje Portus Beach Kluba.
Nakon što su otvorili Portus Beach Klub, kojim su zaokružili trogodišnju investiciju od 25 milijuna eura u D-Marin Dalmacija u Sukošanu, turska Dogus grupa najavljuje mogućnost novih investicija u Zagrebu i Splitu, dok u njihov luksuzni hotel od pet zvjezdica, koji grade na mjestu nekadašnje tvornice Maraska u Zadru, definitivno stiže svjetski hotelski brend Hyatt.
- Zadovoljan sam i ovom investicijom u Hrvatskoj. Kada ste u pravo vrijeme na pravom mjestu, i uz podršku odličnog tima ostvaruju se snovi koje imate. Vrlo smo sretni u Hrvatskoj. U prvim danima bili smo strani investitori, ali sada se ovdje osjećamo kao kući - kazao nam je Ferit Sahenk, vlasnik Dogus grupe, koji je u petak navečer s brojnim menadžerima svoje kompanije stigao u Sukošan na otvaranje Portus Beach Kluba.
Sahenk se s obitelji kratko odmara u Hrvatskoj, u kojoj vidi veliki potencijal u luksuznom turizmu koji je važan dio biznisa Dogus grupe.
- Hrvatska ima nevjerojatnu budućnost, ali nedostaje vam infrastruktura za razvoj luksuznog turizma i to je ono što želimo postići svojim investicijama. U planu nam je u roku od dvije godine dovesti svjetske regate, a ljudi koji dolaze tim brodovima, žele ići u vrhunske klubove i restorane. To je razlog zašto želimo dovesti Hyatt u Zadar - pojasnio je Ferit Sahenk.
Prima superjahte
Novim projektom u nekadašnju Maraskinu tvornicu na atraktivnoj lokaciji u Zadru ukupna ulaganja Dogusa u Hrvatskoj trebala bi dosegnuti 350 milijuna eura. Turski Dogus u sedam godina postao je jedan od najvećih stranih ulagača u hrvatski turizam. Dosadašnje investicije turskog konglomerata u Hrvatskoj dosegnule su 250 milijuna eura, uz otvaranje 350 radnih mjesta.
Dogus je dosad investirao u tri marine: D-Marin Dalmacija u Sukošanu, D-Marin Borik u Zadru i D-Marin Mandalina u Šibeniku, koja je jedina marina u Hrvatskoj s pet sidara koja može primiti superjahte do 140 metara. Lani su uz ulaganje od 25 milijuna eura otvorili D-Resort Šibenik, i to nakon što su ušli u luksuzni hotelski biznis u Hrvatskoj preuzimanjem Ville Dubrovnik.
- Kupili smo i nekretninu u središtu Zagreba u Petrinjskoj 3 u kojoj, osim ureda Dogusa, za Hrvatsku ozbiljno razmišljamo i o dovođenju jednog od naših brendova restorana. Želimo biti i u Splitu, ali još tražimo projekt koji bi se uklopio u naš portfelj - najavljuje Burak Baykan, regionalni direktor Dogus grupe za Hrvatsku i Crnu Goru.
Luksuzni segment
U Splitu je tako moguće ulaganje u hotelski biznis ili otvaranje restorana. Turski menadžeri Hrvatsku u segmentu poslovnih strategija Dogus tourism grupe ističu kao veliki potencijal.
Ermanno Zanini, direktor zadužen za luksuzni segment Doguseva turističkog biznisa, objavio je u Sukošanu da će krajem godine lansirati krovni brend za devet luksuznih hotela koje zasad imaju u portfelju, a među kojima su Capri Palace, Villa Dubrovnik i pet luksuznih hotela u Turskoj. U jednom od njih nedavno su na odmoru s obiteljima bili i nogometaši Luka Modrić i Darijo Srna.
- Ne stvaramo internacionalni hotelski lanac, nego krovni brend naših luksuznih hotela koji će značiti da je riječ o najboljem od najboljeg u tom ekskluzivnom segmentu. Konkurencija u hotelskom biznisu je vrlo jaka, ali mi smo uvjereni da možemo ponuditi na tržištu nešto posebno - najavljuje Zanini.
Kupili marinu
Predsjednik Doguseve grupe za turizam E. Naci Baserdem pojašnjava da imaju 11 marina u kojima su kroz D-Marin brend prisutni u Turskoj, Grčkoj, Hrvatskoj i Crnoj Gori. Osim toga, od prošle su godine s vlasničkim udjelom od 70 posto ušli i u Marinu Barcelona 92.
- Očekujemo da ćemo s marinama uskoro ući i na neka nova tržišta - najavljuje Baserdem.
Rim i Madrid
Samo u posljednjih devet mjeseci investirali su u preuzimanje dijela ili ukupnog vlasništva nekoliko atraktivnih hotela među kojima su i Villa Borghese u Rimu, Eden Rock u St. Barthu i Villa Magna u Madridu.
Dogusev turistički dio biznisa ima pet različitih poslovnih linija: hotelijerstvo, marine, upravljanje destinacijama i konferencijski turizam, maloprodaju luksuznih odjevnih brendova, satove i nakit, a bave se čak i avioprijevozom. Vrijednost imovine turističkog dijela portfelja procjenjuje se na oko 2 milijarde eura, dok je promet oko 600 milijuna eura, od kojih 65 posto ostvaruju izvan Turske koja je trenutačno zbog sigurnosnog aspekta u zemlji u velikom turističkom padu. Uz 19 postojećih hotela u portfelju u sljedeće dvije godine planiraju ulaganja u još osam hotelskih projekata.
- Kad je riječ o Hrvatskoj, u dva hotela i tri marine ostvarujemo godišnji prihod od oko 30 milijuna eura. U ovom trenutku samo Villa Dubrovnik posluje s dobiti, ali na ovom tržištu nismo kratkoročno - poručuje regionalni direktor Burak Baykan.
U Zagrebu otvaraju restoran, u igri i megapopularni Nusr-Et
Iz Dogusa najavljuju da bi na atraktivnu lokaciju u centru Zagreba u Petrinjskoj mogli dovesti neki od svojih najboljih restoranskih brendova, među kojima su popularni Zuma i Nusr-Et. Nusret Gokce, popularni istanbulski chef i miljenik tamošnjih celebova, pokrenuo je vlastiti lanac restorana Nusr-Et Steakhouse u Istanbulu, Ankari i Bodrumu te odnedavno u Dubaiju.
Dogus je preuzeo 51 posto udjela u njegovu lancu restorana 2012.godine. Nusret je prava kulinarska zvijezda u Turskoj, a pomno je birao namirnice, točnije kvalitetno meso u Hrvatskoj i za otvaranje Portus Beach Kluba u petak navečer.
Dogus je restoranski biznis brendirao kao D.ream u kojem je trenutno čak 170 restorana s više od 6000 zaposlenih u Turskoj i na nizu inozemnih tržišta. Preuzimanjem 20 posto udjela u poznatom restoranu Coya u Londonu 2014. godine ušli su i na tamošnje tržište. Posljednjih godina ušli su u vlasništvo i nekih top istanbulskih restorana, kao što su Da Mario, Vogue, Gina i Ajia.
Prihodi u 2015. čak 13,2 milijarde dolara
Dogus grupa jedan je od najvećih konglomerata u Turskoj sa 283 kompanije i oko 50.000 zaposlenih. Biznis im je podijeljen na osam segmenata - financijske usluge, automobilska industrija, građevinarstvo, mediji, turizam i usluge, nekretnine, energetika i industrija zabave. Ukupna imovina pod upravljanjem na kraju prošle godine dosegnula je vrijednost od 108,9 milijardi dolara. Ukupni prihodi u 2015. iznosili su 13,2 milijarde dolara.