Auto i dalje preskup

Bez autora
Jan 21 2013

Ukidanje carinskih opterećenja na uvoz automobila iz Evropske unije gotovo ništa ne znači vozačima u Srbiji koji su planirali da svoje stare zamene novim limuzinama. Očekivali su da će pad uvoznih dažbina omogućiti jeftiniju kupovinu četvorotočkaša, ali cene novih vozila sa Starog kontinenta, nisu „popustile“ ni za „metar“. Prema odredbama Prelaznog trgovinskog sporazuma o liberalizaciji carina na robu iz Evropske unije, Srbija je ukinula carine na nove automobile proizvedene u zemljama EU, od 1. januara ove godine. Carina je do kraja 2012. iznosila 2,5 odsto, dok su uvozne takse na automobile proizvedene van Evrope 12,5 odsto. Nulta uvozna opterećenja, kako se očekivalo, trebalo je da snize cenu limuzina za 200 do 2.450 evra za vozila iz A i B kategorije, koja se i najviše kupuju u Srbiji. Odlukom Vlade Srbije od 1. januara 2012. godine, uvedena je, pak, ekološka taksa, koja iznosi 12.000 dinara po toni automobila.

Auto i dalje preskupUkidanje carinskih opterećenja na uvoz automobila iz Evropske unije gotovo ništa ne znači vozačima u Srbiji koji su planirali da svoje stare zamene novim limuzinama. Očekivali su da će pad uvoznih dažbina omogućiti jeftiniju kupovinu četvorotočkaša, ali cene novih vozila sa Starog kontinenta, nisu „popustile“ ni za „metar“.

Prema odredbama Prelaznog trgovinskog sporazuma o liberalizaciji carina na robu iz Evropske unije, Srbija je ukinula carine na nove automobile proizvedene u zemljama EU, od 1. januara ove godine. Carina je do kraja 2012. iznosila 2,5 odsto, dok su uvozne takse na automobile proizvedene van Evrope 12,5 odsto.

Nulta uvozna opterećenja, kako se očekivalo, trebalo je da snize cenu limuzina za 200 do 2.450 evra za vozila iz A i B kategorije, koja se i najviše kupuju u Srbiji.

Odlukom Vlade Srbije od 1. januara 2012. godine, uvedena je, pak, ekološka taksa, koja iznosi 12.000 dinara po toni automobila. Eko dažbina jednostavno je poništila efekte sniženja cena koje je dobijeno ukidanjem carina. Ekološka taksa je trebalo da stupi na snagu 1. januara prošle godine. Međutim, na zahtev uvoznika Ministarstvo životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja, odložilo je primenu za 12 meseci.

- Do sada smo plaćali eko-taksu na gume i akumulatore, a od 1. januara na kompletnu masu vozila - kaže Zoran Samardžić, savetnik za odnose sa javnošću „Grand motorsa“, uvoznika „Forda“, „Volvoa“ i „Lend Rovera“ za Srbiju.

Taksa se plaća prilikom uvoza automobila i nju plaća odmah uvoznik, koji kasnije taj trošak mora da ukalkuliše u cenu automobila.

Ista dažbina važi i za uvoz starih automobila. Polovnjaci i dalje mogu da stižu u našu zemlju sa motorom „evro 3“ standarda, ali je u pripremi nova uredba koja bi uskoro trebalo da zabrani uvoz „krševa“. Tako će biti dozvoljen samo uvoz automobila koji imaju motor sa „evro 4“ standardom.U praksi će to značiti da će građani Srbiji i polovnjake nabavljati po znato višim cenama.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik